JavaScript is disabled. Please enable to continue!

Mobile search icon
Eurofins Norge >> Nyheter >> SISTE OPPDATERING om driftstatus ved våre laboratorier

Driftsstatus angående Covid-19 hos Eurofins. Oppdatert 01.03.2021

Sidebar Image

Pågående pandemi er en Force-Majeure-situasjon som påvirker våre samarbeidspartnere innenfor transport/logistikk. Det kan forekomme forstyrrelser i både nasjonal og internasjonal transport. Det kan f.eks. oppstå forsinkelser ved forsendelse til våre underleverandører når flyfrakt benyttes.

Les gjerne mer på Bring og DHL Express sine hjemmesider for siste driftsstatus.

Tipsene nedenfor vil hjelpe oss i Eurofins å opprettholde trygg og effektiv logistikk

  1. Hvis prøvene trenger kjøling så pakk de ekstra godt med kjøleelementer, slik at de klarer eventuelle forsinkelser i transporten.
  2. Bruk Eurofins OnLine (eol.eurofins.no) for kjappere behandling av bestilling og raskere prøveflyt i våre laboratorier.
    Ta kontakt (eol@eurofins.no) hvis du ønsker tilgang, opplæring eller har spørsmål.
  3. Hvis svartid er kritisk, bruk hasteprioritet. Hasteanalyser prioriteres som alltid fremfor standardprioritet. Vi gjør som vanlig vårt ytterste for å utføre disse analysene raskt, også under gjeldende driftsbetingelser. Gebyrer for hasteanalyser vil opprettholdes selv om svardato ikke innfris grunnet rådende omstendigheter.

Korona har sålangt ikke påvirket vår drift og vi analyserer prøver som normalt. Som en samfunnskritisk aktør har Eurofins innført strenge smittevernstiltak for våre ansatte og besøkene, dette for å begrense/hindre smitte. Avhengig av region og smittetrykk vil tiltakene variere. For levering av prøver, les instruksjonen på prøvemottak for å få kontakt med de som vil motta prøvene.

Er interessert i å få utført analyser av Covid-19, kan du lese mer her.